top of page

Krise i Toppserien: Røa trenger 3 millioner kroner for å overleve

  • Forfatterens bilde: NTB
    NTB
  • 10. juni
  • 1 min lesing
Toppserien: Kolbotn - Røa (2-0)
Oslo 20250729. Røa under toppseriekampen for kvinner, Kolbotn mot Røa på KFUM Arena. Foto: Geir Olsen / NTB
Røa er i store økonomiske problemer. Foto: Geir Olsen / NTB

Røa opplyser at klubben risikerer å forsvinne fra Toppserien om den ikke får inn 3 millioner kroner i løpet av 2026.


Oslo-laget har preget Toppserien over mange år. Nå er det avhengig av en redningsaksjon for å sikre videre drift.


«Klubben står nå uten tilstrekkelig støtte fra sponsorer, investorer og næringsliv til å møte kravene som stilles til videre satsing på øverste nivå», står det i en pressemelding.


Toppserielaget er en elitesatsing for kvinner og er uavhengig av herrelaget.


– Dette handler ikke bare om Røa som klubb. Dette handler om hvorvidt norsk fotball og norsk næringsliv faktisk ønsker å bevare og utvikle en uavhengig «women-first-modell» på toppnivå, sier styreleder Harald Nickelsen.


Røa ligger på 10.-plass av tolv lag i Toppserien. Laget står med fem poeng på ni kamper.

bottom of page