top of page

Kronprins Haakon om Mette-Marit: Hun er dårlig nå

  • Forfatterens bilde: NTB
    NTB
  • 1. juni
  • 1 min lesing

Kronprins Haakon på offisielt besøk i Japan
Tokyo, Japan 20260601. Kronprins Haakon og digitalisering- og forvaltningsminister Karianne Tung går i det ikoniske Shibuya-krysset (Shibuya Scramble) i Tokyo sentrum. Krysset er et av verdens travleste fotgjengerovergang, der det på en travle dag passerer over 2,4 millioner mennesker. Foto: Heiko Junge / NTB
Kronprins Haakon er i Japan. Her er han i Shibuya-krysset i sentrum av Tokyo. Foto: Heiko Junge / NTB

Kronprinsesse Mette-Marit er dårlig nå, og det er viktig å komme hjem og være sammen med henne, sier kronprins Haakon.


Han er på besøk i Japan og har kortet ned besøket for å reise tidligere hjem til kronprinsessen.


-- Jeg drar hjem fordi kronprinsessen er syk. Jeg har kortet ned besøket med én dag, og det beklager jeg til alle som skulle få besøk den siste dagen, sier han til pressen.


Besøket startet mandag, og han reiser hjem igjen på onsdag.


– Jeg synes det er viktig å komme hjem og være sammen med Mette. Hun er dårlig nå, sier han videre.

bottom of page